Vormen
De huisstijl van de Fietsersbond moet herkenbaar zijn door de eenvoudige en heldere horizontale of verticale vlakverdeling. (of een 100% vlakvulling). Cirkels vormen als het ware het DNA van de stijl van de Fietsersbond.
Bij omslagen moet zichtbaar zijn:
- De Fietsersbond-geel kleur
- Het logo van de Fietsersbond
Op omslagen wordt deze rechts onderaan geplaatst. Het staand logo mag ook gecentreerd onderaan geplaatst worden. - Een subkleur
- Horizontale vlakverdeling (of een 100% vlakvulling)
- Cirkel of ronde vorm
Fotografie
- Het gaat om mensen én fietsen
- Er moet altijd een mens op de foto staan in zijn of haar omgeving
- Een beeld moet diepte hebben, perspectief en liefst met een horizon.
- (Een deel van) het gezicht van geportretteerde(n) moet zichtbaar zijn
- Het beeld is fris, helder en nuchter; niet te geposeerd of gestileerd.
- Het beeld moet een positieve en prettige uitstraling hebben.
- Het beeld moet genomen zijn in omgeving waar het onderwerp over gaat of daar waar het onderwerp gebruikt wordt. Geen duidelijk buitenlandse foto’s.
- Het beeld is nooit belerend
- Het beeld geeft het gevoel dat je er als kijker vlakbij staat
- Geen special effects