Vorm en beeld

De huisstijl van de Fietsersbond moet herkenbaar zijn door eenvoudige en heldere vlakken en ronde vormen. De fotografie zet de fietser centraal.

Vormen

De huisstijl van de Fietsersbond moet herkenbaar zijn door de eenvoudige en heldere horizontale of verticale vlakverdeling. (of een 100% vlakvulling). Cirkels vormen als het ware het DNA van de stijl van de Fietsersbond.

Bij omslagen moet zichtbaar zijn:

  • De Fietsersbond-geel kleur
  • Het logo van de Fietsersbond
    Op omslagen wordt deze rechts onderaan geplaatst. Het staand logo mag ook gecentreerd onderaan geplaatst worden.
  • Een subkleur
  • Horizontale vlakverdeling (of een 100% vlakvulling)
  • Cirkel of ronde vorm

Fotografie

  • Het gaat om mensen én fietsen
  • Er moet altijd een mens op de foto staan in zijn of haar omgeving
  • Een beeld moet diepte hebben, perspectief en liefst met een horizon.
  • (Een deel van) het gezicht van geportretteerde(n) moet zichtbaar zijn
  • Het beeld is fris, helder en nuchter; niet te geposeerd of gestileerd.
  • Het beeld moet een positieve en prettige uitstraling hebben.
  • Het beeld moet genomen zijn in omgeving waar het onderwerp over gaat of daar waar het onderwerp gebruikt wordt. Geen duidelijk buitenlandse foto’s.
  • Het beeld is nooit belerend
  • Het beeld geeft het gevoel dat je er als kijker vlakbij staat
  • Geen special effects